بحث اول، اختيار، سخن سوم
انگار خيلی زود بحث اول رو بستيم. ميگم خيلی زود چون بعضيها مثل علی اسمعيلی سوالهای جالبی کردن که من هم جوابش رو
نميدونم. پس سعی کنيم جواب بديم. سوال اينه
This is a sentence to prove "jabr":When a child is born,he has some properties and tendencies that he acts based on them and his environment.Neither these properties and tendenceies nor his environment have been chosen by the child.His properties and tendencies might change as a result of his environment(that is not by his choice) ,and his environment might change itself.Over all of his life what he is doing is the result of his environment at the time, and his tendencies and properties that are his childhood properties and tendencies which had been affected by his environment through the time.So what we are was not our choice.How do you defend from our option and choice?
برای اونهایی که انگليسی دوست ندارن خلاصه کنم: ميگه اگر بچه ای به دنيا بياد، رفتار اون تحت شعاع ويژگيهای ذاتی و محيطی هست که در اون به دنيا ميآد، که در هيچ کدوم از اين دو مورد او انتخابی نکرده. پس مختار نيست.
جواب من اينه که پس چرا دو برادر که در يک خانواده و در يک محيط به دنيا اومدن با هم اينقدر فرق ميکنند؟ ممکنه جواب بدين خوب ذاتشون با هم فرق ميکنه. مشکله من اينجاست که من به ذات اعتقاد ندارم (برگشتم به پيشنهادی که به حميد کردم براي بحث در مورد ذات و سرشت). آقا اگه خداعآدله چرا من آدم بد ذاتی آفريده شدم و فلان آقا خوش ذات. چرا بين دو برادر بايد بيعدالتی باشه؟ من ميگم محيط خيلی مهمّه در شخصيت فرد ولی هر فردی اختيار وعقلی و اراده ای دارد که ميتوانند اون رو از مرداب هر محيط بدی خارج کنند. اينهمه انرژی از کجا ميآد؟ به نظر من از همون اندک وجود خدایی که در ما دميده شده.
يا حق
0 Comments:
Post a Comment
<< Home